27. mája 2020

11 dôvodov prečo mať vlastnú web stránku

Podnikáte lokálne a nepotrebujete stránku? Spoliehate sa len na referencie, či inú formu získavania zákaznikov mimo online sveta? 

Hoci je referencia najlepšou formou reklamy, ktorá často nič nestojí a má väčšiu hodnotu ako reklamná kampaň, nie je ale dobré spoliehať sa len na túto cestu získavania zákazníkov. 

Aj aktuálna kríza ukázala, že je dobré mať web stránku. Hlavne ak predávate tovar, viete predávať aj keď sú zatvorené obchody. 

Pozrieme sa ale na viac dôvodov prečo by ste mali mať vlastnú web stránku a ako ju využiť vo svoj prospech. 

Vlastná web stránka

01.

Ľudia sú stále online

Na Slovensku v roku 2019 tvorilo online populáciu až 82,5% z celkového obyvateľstva. Je to takmer 4,5 milióna potenciálnych zákazníkov či už ponúkate tovar, alebo služby. 

02.

Dostupnosť 24/7/365

Webová stránka nemá otváracie hodiny. Je jedno, či máte eshop, alebo prezentačnú stránku. Je dostupná v noci, vo sviatok, alebo aj počas pandémie. Navyše zmena obsahu je okamžitá a viete si obsahjednoducho spravovať.

03.

Nákupy online sú in

V Európe až 69% užívateľov internetu nakupuje online. V aktuálnej situácii sa čísla zväčšili a vďaka rozšíreniu nákupov online sa očakáva ich rast. Človek je tvor pohodlný a na nakupovanie z gauča sa ľahko zvyká. 

04.

Budujte si značku

Ak ste kreatívec, či umelec, viete prezentovať svoje portfólio. Keď predávate služby a tovar, viete rovnako budovať svoje meno a značku. Aj bloger si môže budovať značku a pracovať na svojom mene. To viete časom využiť na monetizáciu blogu a inými spôsobmi

05.

Vlastný email

Každý sa už stretol s tým, keď našiel kontakt mail typu mojobchod157@gmail.com… Pri tom mailová adresa býva často jeden z prvých kontaktov, ktorý si zákazník všimne. Omnoho lepšie vyzerá keď máte napríklad obchod@mojobchod.sk. 

06.

Efektívny marketingový nástroj

Ste zvyknutí prezentovať sa v tlači, na plagátoch, či inde? Propagácia článku, či tovaru na vašej stránke je omnoho lacnejšia a máte tu viac možností zacielenia komu sa reklama má zobraziť. Rovnako možnosti vyhodnotenia online reklamy sú omnoho podrobnejšie a výsledky vidíte v reálnom čase.

07.

Analýza návštevníkov

Dnes viete prehľadne zistiť kto sú vaši návštevníci. Viete v akej vekovejskupine sa nachádzajú, odkiaľ sú, čo ich zaujalo… Viete tak prispôsobiť svoje produkty danej cieľovej skupine, alebo sa zamerať na jej rozšírenie. 

08.

Zákaznícka podpora

Predali ste tovar na druhý koniec republiky? Zákazník vás vie kontaktovať a viete mu poradiť s použitím. Ak máte navyše na webe dostupné napríklad návody, či sekciu otázky a odpovede, je veľká šanca, že tam zákazník nájde čo hľadá. Navyše rovnako ako web, sú tieto informácie dostupné non-stop a odkiaľkolľvek. 

09.

Robte čo vás baví

Na to, aby ste mohli robiť čo vás baví často nepotrebujete prejsť pohovorom. Robte v čom sa vyznáte, alečo je vaše hobby. Navyše ak ku svojmu obchodu či prezentačnej stránke pridáte blog, môžete svojim návštevníkom ponúkať pravidelne aktuálny obsah. 

10.

Zbierajte kontakt

Často aj sami na stránkach vidíte, že môžete zadať svoj mail a dostávať newsletter, či inak nazvané novinky z danej stránky. Je to výborný nástroj ako osloviť návštevníka, ktorý už ku vám prišiel a má záujem o viac informácií. V budúcnosti tak viete oslovovať potenciálnych zákazníkov a predať im produkt, či službu opakovane. 

11.

Nezáleží na čase a mieste

Je jedno či sa nachádzate vo veľkom meste, či malej dedinke medzi horami. Online svet sa nepýta a keď si vás nájde zákazník v sobotu v noci máte rovnakú možnosť predať mu ako keď si vás vyhľadá v pondelok doobeda v práci vo veľkomeste. Aj situácia spôsobená COVID-19 naučila nových ľudí nakupovať online a hľadať tak nové informácie. Využite rastúci trend a buďte pri tom. 

Stále ešte zvažujete? 

Dostali ste sa až sem a stále váhate, či myslíte si, že vás sa to netýka? 

Zavolajte nám, alebo napíšte a dohodneme si konzultáciu, kde Vám ukážeme možnosti ako využiť vlastnú web stránku vo Vašom segmente podnikania. 

Prepojenie vlastnej web stránky s profilmi na sociálnych sieťach a dobrou podporou Vám prinesie stály kontakt so zákazníkmi a možnosti nie len prvého predaja ale aj opakovaného či doplnkového predaja, čim môžete svoje tržby zvýšiť.